fredag, april 20, 2007

At blive belemret med andre mennesker...

Efter jeg har skiftet arbejde er jeg jo begyndt at tage toget til arbejde, ikke som før hvor jeg sad i min egen lille bil og hyggede mig.

Som sådan har det fungeret uden problemer. Jeg har til alt held været forskånet for de værste forsinkelser og problemer med DSB.
Men noget jeg ikke kan have så er det lugten af andre mennesker.....

I går var den rigtig slem fordi der samtidig var fugt i luften. Øv for søren da. Allerførst en ryger ved hovedbanen, med en halv klam læderjakke på..... Var jeg glad da han forlod sædet foran mig??

På vejen hjem var det en mor med hendes barn der satte sig foran mig. Barnet lugtede som om der var lort i bleen. Hvis ungen så havde været sådan en rigtig lækker marcipanunge, så havde det måske været til at klare. Men ungen havde rifter i hele ansigtet, sorte bussemænd i næsen og alt for lange negle (som jo var skyld i rifterne i ansigtet)..... men nej - han lugtede altså bare.

En anden ting som også kan genere mig er folks alt forhøje musik i ørene. Læste en morgen i en af gratis aviserne om en der holdt på at det var hendes ret at holde vores andres lyde ude..... jamen hvad må jeg så gøre for at holde hendes Techno ude af mine øre????

Okay - jeg gør så bare det at jeg tænder for min radio og høre god morgen P3 og forsøger at glemme lydene og lugtene og drømmer mig tilbage til den gang jeg havde bil.....

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Pudsigt... jeg kørte i bul forbi en dame ved et busstoppested og tænkte: Nå, sådan stod jeg for et par år siden. Fandeme stået og ventet på mange busser!! Så jeg forstår! Kh Pia