tirsdag, oktober 03, 2006

Hvad har 70 med 135 at gøre

Blev lige inspireret af det her indlæg til at skrive lidt om hvordan belgiere kører bil.....

Overskriften hentyder til den hastighed der var tilladt og den hastighed taxi-chaufføren kørte med.

Hvis det var Jonathan (min engelske kollega) eller mig der skulle have tilbagelagt ruten fra lufthavnen til hotellet i Spa - så havde det da vist taget næsten dobbelt så lang tid.

Og så kører alle som om at stregerne på vejen er til for at man kører lige på den - som for virkelig at guide dig på vej.

Jeg er glad for at jeg ikke kører bil herned......

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tihi. Ja, italienerne er meget bedre til at koere bil. Man kan ikke "laese" trafikken i Belgien og er noedt til hele tiden at vaere klar til at reagere. Det tog mig 2-3 maander foer jeg turde koere i Bruxelles. Nogle gange holder de bare paa kryds og tvaers i et vejkryds og dytter af hinanden! Lysregulering virker ikke i myldretiden for de maser bare ud saa alt propper til! Fik du nogle gode oel i Spa?? Var lige i Bruxelles soendag til mandag og kan stadig smage den skoenne Hoegaarden!
Knus Ulla