mandag, juli 10, 2006

Endnu en samtale

Så blev jeg kaldt til samtale på det job jeg søgte i fredags (lyder det frækt når man siger: Det forventede jeg ????).

Det bliver dog et af de mere "tunge" forløb.

Først er der den indledende samtale med rekrutterings bureauet, den varer ca. 1,5 time. Hvis de mener at der stadigvæk er basis for at man kan være den rette bliver man bedt om at udfylde både personligheds og logik test, dette efterfølges selvfølgelig af en opfølgende samtale, alt i alt skal man forvente at der bruges ca. 3 timer på denne del.

Hvis man stadigvæk findes interessant så kommer man til samtale med firmaet......

I mine øjne kommer man på denne måde til at spilde nogle folks tid - nemlig dem der bliver sorteret fra pga. forkert kemi - de burde aldrig være blevet testet - hvis du spørger mig....

Jeg har selv været ude for at jeg efter samtalen hos firmaet fik svaret at jeg ikke lige passede ind i resten af afdelingen, og det er for så vidt reelt nok - men det er bare så surt når man har brugt meget tid på tests der var overflødige.

I dag kan jeg jo så være ligeglad (med mindre samtlige samtaler kommer til at ligge i min ferie.... det gør den første nemlig - husk mig på at jeg hellere må tage en afspadseringsdag før/efter ferien for det), da jeg jo får fri til samtaler, men alligevel tænk hvis jeg havde et helt normalt job og skulle til sådan en mængde samtaler og ikke kunne sige noget på det nuværende job???

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Sikke meget der er sket mens jeg har været væk.
Kan chefen virkelig få dig til at sige op? Det lyder ikke som noget særlig rart eller OK for den sags skyld.
Jeg krydser fingre for at kemien også passer, jeg er sikker på at du er velkvalificeret.
Knus